Hey hey un nouvel article sur mon fameux blog Post-Apo ...
Cette fois j'essai CHERNOBYL VR PROJECT sur PlayStation 4,
je vous en donne des news sous peu, à bientôt !!
Images tiré du site:
mercredi 14 février 2018
jeudi 17 août 2017
samedi 12 août 2017
Un article intérressant sur les événements actuels en Corée du Nord.
www.38north.org/2017/08/sinpo081117/
Copyrights:
www.38north.org/2017/08/sinpo081117/
Copyrights:
- By: 38 North
- August 11, 2017
mardi 25 juillet 2017
vendredi 21 juillet 2017
lundi 20 juillet 2015
Dans la tête des survivalistes
Un article très intéressant sur le phénomènes des "survivalistes, sur le site de Radio-Canada.
Ces gens qui se préparent à une catastrophe ou à l'apocalypse.
Un article très intéressant sur le phénomènes des "survivalistes, sur le site de Radio-Canada.
Ces gens qui se préparent à une catastrophe ou à l'apocalypse.
mercredi 28 août 2013
Le 18 juillet, la ville de Détroit aux Etats-Unis se déclare en faillite. L’ancien fleuron de l’industrie américaine a contracté depuis 60 ans la dette colossale de 18,5 milliards de dollars. Près de 80 000 bâtiments sont abandonnés dans cette ville qui est passée de deux millions d’habitants dans les années 60 à seulement 700 000 aujourd’hui. De Motor city, Détroit est devenue Ghost city, la ville fantôme. Pour que survive l‘âme de Détroit, photographes, cinéastes et écrivains ont au fil des années arpenté les rues de la ville. Pour témoigner par l’image et par l‘écrit du déclin d’une cité autrefois joyau de l’industrie.
Détroit ville fantôme | Copyright © 2013 euronews
Détroit est aussi devenu un immense terrain de jeu pour les amateurs d’exploration urbaine. Détroit avant… Et après. Un peu comme un livre d’or, plusieurs sites et blogs tiennent un recensement précis et mis à jour des lieux abandonnés.

Copyright © 2013 euronews

Copyright © 2013 euronews

Copyright © 2013 euronews

Copyright © 2013 euronews

Copyright © 2013 euronews

Copyright © 2013 euronews
Détroit est aussi devenu un immense terrain de jeu pour les amateurs d’exploration urbaine. Détroit avant… Et après. Un peu comme un livre d’or, plusieurs sites et blogs tiennent un recensement précis et mis à jour des lieux abandonnés.
Documents, photos, descriptions, le blog Detroiturbex (“Urbex”, abrégé d’exploration urbaine – de l’anglais urban exploration – est le fait d’explorer des endroits abandonnés ou censés être inaccessibles, dans une zone urbaine) tient cette dynamique pour principe. Le collectif Detroiturbex à l’origine de cette initiative citoyenne va même plus loin et propose une visite de la ville, pour découvrir Détroit autrement.
Copyright © 2013 euronews
Copyright © 2013 euronews
Fondée en 1924, l‘église St Agnès, a également été abandonnée en 2006 en raison de problèmes financiers.
Autre symbole du déclin de Détroit, ces photos d’usines rouillées, inactives et comme figées par le temps.
Copyright © 2013 euronews
Copyright © 2013 euronews
Et clic après clic, on découvre une ville ravagée… Détroit, avec ses théâtres des années 20 transformés en parking ou laissés à l’abandon, comme The Highland, ce théâtre usé et dévasté de la Woodward Avenue.
Copyright © 2013 euronews
Copyright © 2013 euronews
vendredi 28 juin 2013
Pour ceux qui connaissent les jeux de la franchise FALLOUT, d'EXCELLENTS jeux se déroulant dans un univers POST-APOCALYPTIQUE, voici 2 clips trouvés via YOUTUBE, inspirés en quelques sortent de cet univers...ENJOY !!
ORDEN OGAN - The Things We Believe In (2012) // official clip // AFM
A Crowd of Small Adventures: BANG BANG
jeudi 27 juin 2013
Situated between the Bronx and Riker’s Island is a small parcel of land in the East River known as North Brother Island. The island is small, measuring approximately 400 meters x 250 meters. Together with its smaller counterpart South Brother Island, the two have a land area of about 20 acres (81,400 square meters). You can see the island on Google Maps here (and above). North Brother was uninhabited until 1885, when Riverside Hospital moved there from Roosevelt Island.
Frozen State is a survival based horror RPG, set in a Siberian, post apocalyptic wasteland.
Frozen State by Snow Arc — Kickstarter
If you have any difficulties pledging on Kickstarter you can still support Frozen State over PayPal.
Thank You!

Support Frozen State
Hey!
Thank You!
Quelques extraits d'un article de Eric Swain, provenant du site GAMERANX.com
Top 10 Post Apocalyptic Games of All Time
by Eric Swain on 14th Jun, 2013 Updated: 06/14/13
Note: The list has been updated with the latest title from Naughty Dog, The Last of us, a post-apocalyptic game where humans have been zombified—more or less—
by a terrible fungus called the cordyceps.
by Eric Swain on 14th Jun, 2013 Updated: 06/14/13
Note: The list has been updated with the latest title from Naughty Dog, The Last of us, a post-apocalyptic game where humans have been zombified—more or less—
by a terrible fungus called the cordyceps.
We are all enamored by the end of the world. There is something titillating in the idea that everything we know and love will be destroyed, and that we will have to start civilization anew. Why do we fantasize so much about being reduced to barbarism, even when simple conveniences like toilets or clean running water are gone? Why do so many people want to experience something that were it to happen in real life they wouldn’t survive a week?
Maybe it’s the "what if" factor of seeing humanity rise and fall after staring into the face of total oblivion. Maybe it’s just the desire to end inequality for a few minutes before everyone races to stand on top of one another. Or maybe it’s perverse desire to see people and systems you don’t like completely obliterated from the world.
Video games are unique in their ability to place us within a world, within conditions far outside ordinary life. We can walk the barren apocalypse, see our world broken in a virtual "what if" and discover our reaction to it all. The game puts us in a situation where the world has ended, and we get to experience what happens after the disaster. Unlike films and books, we get to experience the post-apocalypse not just through a lens filtered by immersive graphics and clever writing, but also through game mechanics—like starvation, radiation poisoning, and every other hardship one can think of in a post-apocalyptic world. Looking at it from that point of view here are the top 10 post-apocalyptic video games of all time.
10. The Walking Dead
The Walking Dead is based on the comics of the same setting but tells an original story, unlike the TV series on AMC which follows the comic book story almost page by page. The game focuses on a man and a little named Clementine who stick together, and find other survivors of the zombie apocalypse to make a living in the post-apocalyptic world.
Just as it is with the comic book, tensions flare when people of different personalities just can't get along, and have various motivations and biases underlying their presence in the story. In many ways, the human drama of The Walking Dead is as cynically post-apocalyptic as it comes.
(...)
6. Wasteland
The original post-apocalyptic game, first released in 1988, Wasteland is a turn based roleplaying game where you take command of a squad of Desert Rangers who police the Wasteland, solving problems and bringing about justice. Set after a nuclear war punch up between the US and the Soviet Union. Survival is paramount in this world and the game itself is pretty difficult too. It was also one of the first games to feature a persistent world where it would save the changes you as the player enacted upon it. It also allowed multiple solutions to challenges that would arise. Due to technical limitations, instead of having all the dialogue and descriptions on the disk it came with a printed book and would tell you what paragraphs to read at a given point in the game. It allowed for a lot of detail and information and at the same time enough blanks space for one’s imagination to fill in the gaps.
(...)
5. Left 4 Dead (series)
There is probably no apocalypse so engrained in the present public consciousness as the one of the zombie variety. Unlike most zombie games, however, where they are just in the indiscriminate enemy dujour, in Left 4 Dead it feels like the zombie apocalypse has happened and you are one of the last 4 unluckiest people alive trying to escape. The horde is everywhere and you can’t hole up forever because of the Tank zombies will break down the entire wall, Smokers will pull out and Hunters will take out any stragglers. Left 4 Dead not only presents us with a zombie apocalypse, but also feels like a zombie apocalypse, with a strong emphasis on the apocalypse. Zombie apocalypse is how the living deal with each other as much as the dead. Here: cooperate or die.
4. Day Z
Day Z's setting isn't much to speak of but it's post-apocalypticness lies within its gameplay, which sees players attempting to survive a zombie apocalypse while also fending against each other.
Taking place on a large island, the players must pool together their talents and find a way to survive the environment, while occasionally making runs into zombie-infested cities for resources.
As a post-apocalyptic game, it's more of an experience than anything else.
3. S.T.A.L.K.E.R. (series)
Another game with an Eastern European ethos with regards to the Apocalypse, S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl and it’s two expansion packs are sandbox FPSRPG games with their worlds being based in “The Zone” a highly radioactive desolate environment vaguely based on Chernobyl. The people aren’t much better. The fact that S.T.A.L.K.E.R. stands for Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber and this is a common enough profession should be telling enough. Radiation, hunger and persistent wounds are all mechanics furthering the game’s emphasis on survival. Keep your finger on the quick save key, life in the Zone is nasty, brutish and short.
2. Last of Us
The Last of Us is developed by the makers of the Uncharted series, and is set to offer a new take on the post-apocalyptic genre in a future where humans have been zombified—more or less—by a terrible fungus called the cordyceps.
The game follows the story of two survivors, Joel and Ellie, as they traverse through the post-apocalyptic urban jungle, that's literally overrun by flora, while avoiding both the zombified plague victims and hostile scavengers alike.
1. Fallout (series)
This is the big enchilada of all post-apocalyptic games. With six titles to its credit, and 5 of them actually good, it shows us the future as the 1950s imagined it and that we all did in fact drop the bomb. The role-playing game series is not just about survival, but being able to move forward as a society. To rebuild in the aftermath of total annihilation, in the face of power hungry group, in the face of the repercussion of an unconscionable corporation, in the face of being lied to, in the face of running out of supplies. In the face of all this, you choose who you will be.
vendredi 31 mai 2013
Le calcul anticipé de la trajectoire de la Comète ISON indique qu'elle devrait plonger vers le centre du système solaire pour froler le soleil en Novembre 2013. Chauffée à blanc par le rayonnement solaire, ISON deviendra probablement l'une des plus belles comètes que l'on ai vu depuis de nombreuses années.
Les Chroniques De Rorschach: ISON sera accompagnée par une pluie de météorites
Source: Rorschach (http://leschroniquesderorschach.blogspot.ca/2013/05/ison-sera-accompagnee-par-une-pluie-de.html#more)
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2013/19apr_isonids/
Source: Rorschach (http://leschroniquesderorschach.blogspot.ca/2013/05/ison-sera-accompagnee-par-une-pluie-de.html#more)

Le chercheur Paul Wiegert de l'Université de Western Ontario a utilisé un ordinateur pour modéliser la trajectoire des poussières éjectées par la comète ISON, et ses conclusions suggèrent qu'une pluie de météores inhabituelle pourrait survenir.Traduit par "Les chroniques de Rorschach" à partir de :
"Durant plusieurs jours, aux environs du 12 Janvier 2014, la Terre va passer à travers un flux de fins débris de la comète ISON", explique Wiegert. "La douche qui en résulterait pourrait avoir des propriétés intéressantes".
Selon les modèles informatiques de Wiegert, le flux de débris est composé de très petits grains de poussière, pas plus gros que quelques microns, poussés vers la Terre par la légère pression de radiation du soleil. Ils la frapperons à une vitesse de 56 km /s. Parce que les particules sont minuscules, l'atmosphère supérieure de la Terre va rapidement les arrêter.
"Au lieu de brûler dans un flash de lumière, elles vont descendre doucement vers le sol », a t'il ajouté.
Ne vous attendez pas à remarquer cette pluie invisible de poussière de comète, si elle a lieu, elle serait très lente. Cela peut prendre des mois voire des années avant que les poussières fines ne se déposer sur la haute couche de l'atmosphère.
Mais pendant tout le temps où cette poussière se trouve "là-haut", elle pourrait produire des nuages nocturnes luminescents.
http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2013/19apr_isonids/
jeudi 30 mai 2013
L'astéroïde 1998 QE2 mesure 2,7 km de diamètre. Sa découverte remonte comme son nom l'indique à l'année 1998 et a été détecté par des chercheurs du MIT à Socorro au Nouveau Mexique. D'après la Nasa, il sera vendredi 31 mai à 20h59, plus proche de la Terre qu'il ne le sera avant au moins 200 ans. D'après Lance Benner astronome au Jet Propulsion Laboratory de la Nasa de Pasadena : "L'astéroïde 1998 QE2 est une cible de grand intérêt pour le radio télescope de Goldstone en Californie et le télescope d'Arecibo à Porto Rico car nous espérons obtenir des images de haute résolution qui pourront révéler un grand nombre de caractéristique de sa surface."
Les Chroniques De Rorschach: Demain, un astéroïde de 2,7 km passera à proximité de la Terre
http://www.planet.fr/magazine-un-asteroide-de-2-7-km-diametre-proche-la-terre.360468.6553.html
Publié par Rorschach
(http://leschroniquesderorschach.blogspot.ca)

http://www.planet.fr/magazine-un-asteroide-de-2-7-km-diametre-proche-la-terre.360468.6553.html
Publié par Rorschach
(http://leschroniquesderorschach.blogspot.ca)
Changement climatique : Un rapport secret du pentagone prévoit un nouvel âge de glace Il y a prés de 10 ans, le pentagone commandait un rapport afin de connaître les effets qu'entraînerait un brusque changement climatique sur le leadership des États-unis et sur le reste du monde. Sommes nous en train d'assister à ce scénario aujourd'hui ?
Les Chroniques De Rorschach: Changement climatique : Un rapport secret du pentagone prévoit un nouvel âge de glace


Source originale en anglais : Abrupt Climate Change
An Abrupt Climate Change Scenario and Its
Implications for United States National
Traduction : Paxhumana.info
Publié par Rorschach
mercredi 15 mai 2013
Metro: Last Light est un jeu d'action et de tir en vue subjective développé par le studio ukrainien 4A Games. Nous sommes en 2034, une guerre nucléaire a transformé le monde en désert post-apocalyptique. À Moscou, les tunnels du Metro sont devenus le nouveau foyer des habitants de la cité. Au plus profond des catacombes, ils luttent pour leur survie, repoussant des hordes de mutants hideux, nés de l'atmosphère toxique de la surface, ainsi que d'autres factions humaines qui cherchent désespérément à s'emparer des quelques bribes de terre encore hospitalières. Tout en s'affrontant, ces factions recherchent l'instrument du jugement dernier qui pourrait être la clé de la victoire. La guerre civile est inévitable. L'heure est grave, et en guidant Artyom dans ses aventures, les joueurs vont incarner le dernier espoir de l'Humanité. Le scénario de Metro: Last Light a été écrit par Dmitry Glukhovsky, auteur de la célèbre nouvelle Metro 2033 qui a inspiré ces deux jeux vidéo. Glukhovsky a également supervisé l'écriture de tous les dialogues de Metro: Last Light. Les romans Metro 2033 et Metro 2034 de Glukhovsky se sont vendus à plus de 2 millions d'exemplaires dans le monde. En 2013, son nouveau roman, Metro 2035, sera publié hors de Russie. Les droits d'adaptation cinématographique de Metro 2033 ont été achetés par la Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) et le tournage du film est actuellement en cours de préparation. (source: KochMediaFr )
Metro: Last Light - Trailer de lancement - YouTube
( source: http://www.facebook.com/metrovideogamefr )
lundi 29 avril 2013
"The spectre of the Chernobyl disaster casts a long shadow over the Ukrainian psyche. More than a quarter of a century ago, on the outskirts of the Soviet city of Pripyat in the Ukraine, the Chernobyl nuclear facility was rocked by a huge explosion that blasted radioactive fallout over much of the former USSR and Europe. Beyond the 30 to 70 killed (reports from the USSR varied) by the explosion and radiation sickness, the human cost of the disaster is hard to quantify. Some estimate there will be between 50- to 60,000 excess cases of cancer attributable to Chernobyl." -James Cullinane editorial director of Gameplanet ANZ.
Metro: Last Light hands-on - Gameplanet New Zealand
More than a quarter of a century ago, on the outskirts of the Soviet city of Pripyat in the Ukraine, the Chernobyl nuclear facility was rocked by a huge explosion that blasted radioactive fallout over much of the former USSR and Europe.
Beyond the 30 to 70 killed (reports from the USSR varied) by the explosion and radiation sickness, the human cost of the disaster is hard to quantify. Some estimate there will be between 50- to 60,000 excess cases of cancer attributable to Chernobyl.
In the four years after the event, Ukrainian farmers reported more than 350 animals born with severe deformities such as missing or extra limbs, eyes, heads and ribs.
The city of Pripyat was entirely evacuated. Now it’s a ghost town of stodgy Soviet apartment blocks and a solitary, forlorn Ferris wheel deep within the Chernobyl Exclusion Zone.
This is the setting not in which Metro: Last Light takes place, but against which it is developed. “There's no way this game is made anywhere other than there,” the game’s producer, Dean Sharpe, famously told media in 2011. “Because Ukraine is a depressing f**king place. Ukraine is just as depressing as hell – especially in the winter.”
“I now have a fake sun light I sit with for an hour every day just so I don't shoot myself.”
For more of this article, go to:
METRO: last light hands-on by JAMES CULLINANE
(An article by: James Cullinane editorial director of Gameplanet ANZ)
More than a quarter of a century ago, on the outskirts of the Soviet city of Pripyat in the Ukraine, the Chernobyl nuclear facility was rocked by a huge explosion that blasted radioactive fallout over much of the former USSR and Europe.
Beyond the 30 to 70 killed (reports from the USSR varied) by the explosion and radiation sickness, the human cost of the disaster is hard to quantify. Some estimate there will be between 50- to 60,000 excess cases of cancer attributable to Chernobyl.
In the four years after the event, Ukrainian farmers reported more than 350 animals born with severe deformities such as missing or extra limbs, eyes, heads and ribs.
The city of Pripyat was entirely evacuated. Now it’s a ghost town of stodgy Soviet apartment blocks and a solitary, forlorn Ferris wheel deep within the Chernobyl Exclusion Zone.
This is the setting not in which Metro: Last Light takes place, but against which it is developed. “There's no way this game is made anywhere other than there,” the game’s producer, Dean Sharpe, famously told media in 2011. “Because Ukraine is a depressing f**king place. Ukraine is just as depressing as hell – especially in the winter.”
“I now have a fake sun light I sit with for an hour every day just so I don't shoot myself.”
For more of this article, go to:
METRO: last light hands-on by JAMES CULLINANE
(An article by: James Cullinane editorial director of Gameplanet ANZ)
vendredi 26 avril 2013
Les fantômes de Tchernobyl La ville fantôme de Pripyat, 27 ans après la catastrophe nucléaire. (Mis à jour le: 25 avril 2013 14:45)
La ville fantôme de Pripyat, 27 ans après la catastrophe nucléaire - Les fantômes de Tchernobyl -
"La ville de Pripyat, en Ukraine, est abandonnée depuis l'accident nucléaire survenu le 26 avril 1986 à la centrale nucléaire de Tchernobyl.
Les photos qui suivent montrent ce que les habitants de Pripyat ont laissé derrière eux."
(MSN actualités Mis à jour le: 25 avril 2013 14:45)
La ville, construite pour héberger les travailleurs de l'usine, était peuplée de quelques 49 000 habitants.


Située à environ 3 kilomètres de la centrale, elle se trouvait au cœur de la zone d'exclusion mise en place autour de celle-ci après la catastrophe.

L'entière population de Pripyat fut donc évacuée et, 27 ans plus tard, la ville demeure déserte.

Les photos qui suivent montrent ce que les habitants de Pripyat ont laissé derrière eux."
(MSN actualités Mis à jour le: 25 avril 2013 14:45)
La ville, construite pour héberger les travailleurs de l'usine, était peuplée de quelques 49 000 habitants.
Située à environ 3 kilomètres de la centrale, elle se trouvait au cœur de la zone d'exclusion mise en place autour de celle-ci après la catastrophe.
L'entière population de Pripyat fut donc évacuée et, 27 ans plus tard, la ville demeure déserte.
"Wright has visited a number of times and so far has spent nine days in the zone where he has concentrated on photographing the abandoned town of Pripyat, once home to the plant's workers and their families. The town's 49,000 inhabitants were told to leave 36 hours after the explosion on 26 April 1986." (c) BBC UK
Inscription à :
Articles (Atom)